Etykiety

2016-07-27

Lody mocno czekoladowe

Hej Kochani,
Dzisiaj przychodzę do Was z typowo letnim postem.
Pomyślałam, że trzeba w końcu przetestować prezent urodzinowy.
Postanowiłam zrobić lody.
Udałam się dzisiaj do sklepu na małe zakupy.
Co kupiłam?
Mleko 3,2% i masełko czekoladowe.
Miała to być Nutella, ale niestety nie było (jakim cudem???).
Po powrocie przygotowałam wszystkie składniki (czyli to, co kupiłam)
i umyłam pojemniczki.
Przygotowanie "masy" zajęło mi 40 minut.
Tak długo, ponieważ trzeba to podgrzać, a potem ostudzić.
Nie wliczam do tego czasu mrożenia, bo dopiero je wstawiłam i nie wiem ile to potrwa.
Myślę, że na wieczór będą już gotowe.
Ok. Czas na przepis.

Składniki:
  •  masełko czekoladowe (np. Nutella, lub inne smarowidło) 400g
  • mleko (najlepiej śmietanka, ale zwykłe też może być; im więcej %, tym bardziej kremowe wyjdą lody) 500g


Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki przerzuć do garnuszka/rondelka.
  2. Wymieszaj.
  3. Grzej na średnim ogniu, dopóki masełko się nie rozpuści.
  4. Zdejmij z ognia i odstaw do wystygnięcia.
  5. Zimną "masę" przelej do wcześniej przygotowanych pojemniczków.
  6. Wstaw do zamrożenia na około 5 godzin.
Z mojej porcji po nalaniu do kubeczków zostało jeszcze tyle samo "masy".
To, co zostało, wstawiłam do lodówki.
Wieczorkiem spróbuję tego smakołyku i dopiszę wrażenia.
Robiliście takie lody?
Może macie jakieś uwagi.
Jeśli tak, zapraszam do komentowania.
Chętnie przeczytam Wasze uwagi odnośnie mojego przepisu.
Poniżej jeszcze znajdziecie zdjęcia wszystkich produktów wykorzystanych do domowej produkcji lodów.
Mam nadzieję, że Wam się podoba.
Życzę miłego dnia i smacznego.
Pozdrawiam
Nicki






O 18;30 patyczek wyszedł z loda, ale o 9;30 kolejnego dnia był już dobry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz