Etykiety

2016-03-24

Pytania i odpowiedzi dotyczące blogowania

Hej Kochani,
Witam Was w kolejnym poście specjalnym.
Przez około 2 miesiące zbierałam Wasze pytania dotyczące mojego blogowania.
Było ich sporo, chociaż większość się powtarzała.
Po dokładnym przeanalizowaniu, które trwało ponad godzinkę, uzbierałam 21 pytań.

1. Co czujesz podczas pisania postów?
To zależy, jaki post akurat piszę. Przy niektórych się cieszę, że mam możliwość przekazania Wam jakąś ciekawą informację.

2. Ile czasu piszesz jednego posta?
Posty ze świętami piszę zazwyczaj około 10 minut, ponieważ wiem, co chcę w nich zawrzeć. Posty specjalne piszę około godzinki-dwóch, ponieważ jest tam dużo informacji. Najwięcej czasu pochłaniają posty szczegółowe, które piszę nawet dwa dni.

3. Czy zarabiasz coś na pisaniu bloga?
Na prowadzeniu bloga, pisaniu postów nic nie zarabiam. Oczywiście będę miała taką możliwość po skończeniu 18 lat, ale nie będzie to bardzo dochodowe, gdyż będzie to uzależnione od kliknięć w reklamy.

4. Skąd bierzesz pomysły na posty?
Same wpadają do głowy. Jak zobaczyłam "pewną rzecz", to wtedy pomyślałam, że będę Wam pisać święta. Chyba nie był to najgorszy pomysł. Zazwyczaj pomysły wpadają pod koniec dnia, kiedy już dużo się wydarzy. Czasami ktoś powie mi, co chciałby przeczytać. Jestem otwarta na pomysły innych osób.

5. Dlaczego zaczęłaś pisać posty na blogu?
Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że miałam potrzebę wyrażenia siebie. Tutaj nie muszę nikogo udawać, nikt mnie nie zna. Wiem jednak na 100%, że po długiej przerwie, czyli na początku poprzedniego roku szkolnego, zaczęłam pisać, ponieważ czułam się samotna. To był zły okres w moim życiu, ponieważ rozpoczęła się nowa szkoła, brak znajomości. Wtedy czułam, że blogowanie da mi szczęście. Wtedy nie myślałam nawet, że uda mi się napisać sto postów, a już przekroczyłam dwieście. Blogowanie pomaga mi przetrwać w trudnych chwilach, a może nawet i Wam jakaś moja rada pomogła.

6. Czy pisanie Cię uszczęśliwia?
Tak, ponieważ nie jest to "rzecz", którą robią wszyscy ludzie na świecie. Dzięki temu wiem, że jestem wyjątkowa, a to, co robię jest bardzo przyjemne. Jednak najlepsze uczucie jest po tygodniowym nie napisaniu posta. Jest to coś niesamowitego. W jednej chwili przychodzi szczęście. To są niezapomniane chwile.

7. Czy są takie chwile, dni kiedy nie chce Ci się pisać postów?
Zdarzają się, zazwyczaj wtedy, gdy mam zawalony cały dzień.

8. Czy blogowanie jest Twoją pasją?
Sama nie wiem. Lubię to robić, ale chyba pasją bym tego nie nazwała. Przynajmniej na razie.

9. O której porze zazwyczaj piszesz?
Lubię pisać po południu, około godziny 17. Jest to taka pora do myślenia i pisania. Oczywiście zdarza się, że piszę w nocy, ponieważ zapomniałam w ciągu dnia o ważnej notce.

10. Czy zdarza Ci się napisać post i zapomnieć o opublikowaniu?
Tak, ale na szczęście dosyć rzadko. Ostatnio tak było z postem o chłopakach z Wyrwanych z Niewoli, ale to tylko dlatego, że miałam wstawić jedno zdjęcie.

11. Skąd pomysł na taki typ bloga?
Zaczęłam pisać i tak wyszło. Zresztą tak jest dobrze, bo po co kolejny blog tematyczny, jak można pisać o wszystkim na jednym blogu.

12. Skąd się wzięła nazwa bloga?
Czekałam na to pytanie bardzo długo. Otóż kiedyś, jak zakładałam konto na pewnej grze internetowej, to zastanawiałam się z tatą nad loginem. Po dosyć długim myśleniu (to chyba był już kolejny dzień), okazało się, że nazwa zosialek była wolna. I tak w późniejszych możliwych nazwach wpisywałam zosialek. Tak wyszło, że blog też tak nazwałam. Mogłabym zmienić, ale nie chce mi się zmieniać np. linku, jeżeli się da.

13. Ile czasu średnio zajmuje Ci napisanie posta?
Średnio...hmm tak z trzy godzinki, ponieważ niektóre piszę naprawdę długo, a inne krótko.

14. Czy czytasz inne blogi?
Nie czytam innych blogów. Jeśli szukam czegoś w Internecie, a to będzie w poście na jakimś blogu, to wtedy czytam tylko ten post. Kilka razy zdarzyło się, że kilka razy trafiłam na jeden blog, ale to tylko w celu zdobycia potrzebnych informacji.

15. Jaki jest najlepszy post na Twoim blogu według Ciebie?
Ja nie lubię czytać swoich postów. I nie lubię, gdy ktoś czyta je na głos, gdy jestem obok. Jednak za mój najlepszy post uważam post o mojej chorobie. Słyszałam pochwały za to, że go napisałam. Jeżeli jeszcze ktoś go nie przeczytał, to zapraszam serdecznie TUTAJ.

16. Czy robisz sobie plan postów (wyznaczasz dokładny termin opublikowania posta)?
Kiedyś tak chciałam robić, a nawet zaczęłam, ale bardziej lubię nieplanowane posty. Oczywiście mam gdzieś napisane tytuły postów, które będą opublikowane w dalekiej przyszłości.

17. Masz jakieś większe plany na przyszłość z blogowaniem?
Na razie w planach mam pisanie postów. Nie wiem jak to będzie później z czasem, ale się zobaczy. Nie ukrywam, że może nadejść taki czas, że będę musiała przestać pisać, albo nawet usunąć bloga. Na razie tego nie planuję.

18. Czy ktoś pomaga Ci w pisaniu postów?
Jestem w tym sama. Czasami jak mam zastój, to piszę do moich Truskonasów i pytam, co mogłabym napisać. Zawsze znajdzie się jakiś pomysł. Tylko, że ja sama muszę to napisać.

19. Czy ktoś pomaga Ci w prowadzeniu bloga?
Tu jest podobnie jak z pisaniem postów. Jedyna różnica jest taka, że to robię tylko i wyłącznie ja. Nawet moja rodzina nie wie, że prowadzę tego bloga. Wie o tym tylko 12 osób, które to w jakiś sposób potwierdziły.

20. Co byś robiła, gdybyś nie miała bloga?
Nie mam zielonego pojęcia. Zapewne żyłabym jak większość normalnych nastolatków. W tej chwili oglądałabym pewnie telewizję. Ale wiecie co? Blogowanie to część mojego życia. Kiedy czegoś nie pamiętam, odpalam posta i po przeczytaniu wiem, jak się wtedy czułam. Tu jest spisane moje życie.

21. Czy masz jakieś życzenie/a związane z blogowaniem?
Nie wiem czy to się zalicza, ale chciałabym, aby ktoś kiedyś przeprowadził ze mną wywiad, jako nie taką nieznaną blogerką.


To już wszystkie odpowiedzi.
Ich pisanie zajęło mi dwa dni.
Przy niektórych pytaniach musiałam się nieźle zastanowić nad odpowiedzią.
Mam nadzieję, że teraz już wiecie o moim blogowaniu wystarczająco dużo.
Dziękuję serdecznie za wszystkie pytania.
Jeżeli chcecie wiedzieć coś więcej, zapraszam do pisania.
No chyba, że mnie znacie i chcecie zadać pytanie osobiście.
Życzę miłego dnia.
Pozdrawiam
Nicki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz